dijous, 26 d’abril del 2012

El Pèbili ha tornat

Hola, Pingüins!!!

Com va tot? ja feia molt de temps que no sabieu res de mi, eh! I sabeu per què?

Quan sortia del casal, ara ja fa uns mesos, per tornar a l'escola, vaig trobar-me una folleta que no sabia llegir. Plorava perquè no entenia les pàgines d'un llibre molt bonic i em va fer tanta pena que vaig decidir ajudar-la. Ens vam fer molt amics i li vaig ensenyar tot el que sabia sobre l'apassionant món dels llibres.

Ara ja fa dies que sóc a l'escola, amagat a la meva esquerda secreta, però sovint passo per la classe dels Taurons per veure si se'n surten amb la lectura. Després de trobar-me amb la folleta he après l'important que és entendre el que posa als llibres!

He vist que cada dia esteu més grans i apreneu més coses. Espero que feu bondat... Recordeu que us veig des del meu amagatall i de tant en tant faig alguna entremeliadura!

Per cert, a part de la folleta Beris (així es deia) he fet una altra amiga... Es diu Griseta, la coneixeu?

Nois i nòies, el Pèbili ha tornat, el follet més trapella del Turó Blau!!!
Fins aviat!!

40 comentaris:

  1. Hola Pèbili, som el David i el Pol. Has entes alguna cosa del llibre? És interessant?

    ResponElimina
    Respostes
    1. És una passada de llibre! No vull que s'acabi mai!

      Elimina
  2. Hola Pèbili com estas?
    nosaltres si que cuneixem a la Griseta i espero que estiguis bè.
    Jo estic molt bè ara m'hu estic pasan mol be escribinte.
    La Griseta es la mascota dels PINGÜINS

    ResponElimina
    Respostes
    1. Conec bé a la Gristea. Ens hem passat llargues nits junts, ella xiulant i jo llegint fins que els ulls se'ns tancaven.
      Estic content que ens tornem a escriure!

      Elimina
  3. hola pebili ens ensenyaras el teu conte gran sisplau, saps que tinc un germa gran que es diu Victor te 10 anys i yo 8 anys. Adeu pebili soc en David.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El llibre que estic llegint ara és de faules. Quan l'acabi començaré a llegir un que teniu a la classe que té molt bona pinta!

      Elimina
  4. Hola pebili soc l'adrian
    bui saber com escrius per ordinador
    es molt llarg el llibre que estabes llegin.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, amic meu!
      Si sabessis les acrobàcies que faig per escriure a l'ordinador... Pujo a sobre de les tecles i salto d'una a l'altre com si fos una puça! Acabo un xic cansat però és molt divertit!

      Elimina
  5. Hola soc la marina r.I vuy que ens fasis una carta sisplao gracies pébili i as ficat que yo o la marina b.atvas fica a dins duna mucxilla i la carta ami tambe i a la tota clase gracies pébili.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sense dubte us faré una carta ben bonica. Després del temps que porteu sense saber de mi us mereixeu això i molt més. Aviat en rebreu una... Serà una sorpresa...

      Elimina
  6. HOLA PEBILI SOC LA ZORAIDA BOLDRIA SABER SI TENS PARES QUIN ES EL TEU COLOR PRAFARIT QUANTS AÑS TENS EL MANJAR PRAFARIT
    ADEUUUUU FINSSSSS ABIATTTTT


    ZORAIDA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Zoraida!
      Et sorprendries de la quantitat de pares i mares que tenim tots els follets: les plantes, els arbres, els petits i grans animals del bosc... Tots junts formem una gran família! Tots ens cuidem i estimem, no hi ha ningú sol en aquest bosc. Ben al contrari, jo vaig marxar al casal perquè volia tenir aventures pel meu compte, jo solet...
      Per cert, els meus colors preferits són el blau turquesa, el groc llimona, el vermell fucsia i el verd Nil. I els teus?

      Elimina
  7. Hola pébili com estas jo esti molt bé i tota la meba familia tanbe . quan amb faras una carta. mastic dibarti molt a l`cola.aquesta es la millo ascola del mon.


    Danna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro molt que tu i la teva família esteu bé.També em poso content de saber que per tu aquesta és la millor escola del món, sobretot perquè per a mi també ho és... On trobaré una esquerda millor que la que tinc? i nens i nenes com volsaltres...?
      Av

      Elimina
  8. hola pèbili son laura de 2n per que tu es una fullet. tu nom tan ve ès de fullet adue amic pèbili .



    laura

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Laura,
      La veritat és que Pèbili és un nom inventat. Me'l van posar perquè quan era petit em posava vermell com un pebrot cada vegada que menjava llimona, com és tan àcida! Per això "PEB" de pebrot i "Li" de llimona.T'agrada?

      Elimina
  9. hola pebili com estas jo estic molt be¡
    pebili la classe estem llegin el teu
    conta
    i farem una xarxa de contes
    u savias¡

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sé que esteu llegint el meu conte i que us queda molt poc pel final. Espero que us agradi com acaba, per a mi és molt emocionant!
      També he llegit el vostre conte dels goments, vaig riure molt, els dibuixos són molt macos i el text està molt ben pensat. Es nota que us va portar feina i que teniu una imaginació gegant!

      Elimina
  10. Hola pebali com astas jobe . tens paras io si mandit que tastas dagin un conta de avanturas io tamb pro as titula la Cleta asparla que eia vol ser sirena .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ep! no m'has dit qui ets!
      M'ho has de dir perquè la meva amiga Beris és una folleta molt trapella i pot ser que decideixi fer-se passar per un de vosaltres i fer-me preguntes des del seu amagatall!
      M'acabo de llegir un llibre de faules. T'ha agradat el de la Cleta?

      Elimina
  11. hola pebili as vist naruto sipuden ultimate
    ninja strom i la vataia final el naruto contre
    uxja madara ba ser inpresionant

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs, no, amic meu. Em sembla que t'agrada molt el Naruto, oi? Són uns dibuixos japonesos?
      Com et va la vida? sabies que tinc un amagatall a prop de la teva cadira? JAJAJA

      Elimina
  12. ola pebili soc la Mireia e escrit un conta alordinador que alumllo tagrada que es titula la zebra i el ratoli assigut tu el que ba pusar las seras a la meba taula cuan naba a ranta e punxo i de que va el llibra acell que ens vas dir va de dracs va de flors ma agradan las bromas que fas a deu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Mireia!
      Ja m'han explicat que estas feta una escriptora. Vaig veure el teu conte de Sant Jordi exposat a la taula des Pingüins i em va agradar tant que vaig agafar un gelat de maduixa de la nevera de l'escola per menjar-me'l mentre llegia el teu conte i em vaig quedar tan embadalit que sense voler vaig tacar el full... JAJAJA, em perdones?

      Elimina
  13. Hola Pêbili.diguem desde on ens espies i vas algun col·legit? I si tant ens espies et saps la canso dels micos he he tio. by by shato asta el infinito hi mas allaaaaaaaaaaaaaaaaa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Primer de tot m'has de dir qui ets, no li diré a qualsevol persona el meu amagatall...
      De moment només estic amb vosaltres i els Taurons i m'ho estic passant bomba!

      Elimina
  14. hola pebili que estas ve o no ?
    pebili en quina esquerda vius ?
    pebili quan fas el cumple ? jo el 17 de maig
    pevili e llegit el teu llibre i es molt xulol e pebili

    ets molt guapu .
    pol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pol,
      el teu pastís d'aniversari era gegant i boníssim. Em vaig posar les botes amb les engrunes que vau deixar! Per molts anys!

      Elimina
  15. Hola pebili hi ha jent que no et creu i pensa que no ecxisteixes jo et crec parser el teu color preferit quin es el meu es el blao magradaria que tambe ens opser vesis a nosaltras i al meu animal fre farit es l'aguila i el teu quin es e es parem molts misatjes i vromes teves ets el fullet mes trapella que conec en el mon sense Pebili ans ancantaria que totes les pre guntes que et fem las contestes pebili dexat veure hi ha molta jen que tu pregunta va estem esperan a que ens contestestotas las preguntes va aque esperes pebili tots als da la classe pingüins tastem asparan las teves cuntastasions pebili testimo molt tots tastimem molt pero rrequete molt pebili opservans va pebili estem esparan tots va pebili tinc mes colors preferits el blanc elgris i el negre adeu i mols patons xao.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, nen o nena sense nom!
      No et preocupis perquè us observo cada dia des de diferents amagatalls: hi ha la meva esquerda preferida, hi ha l'esquerda dínformàtica, la del pati, la de les escales... Sé totes les aventures que passeu cada dia.
      Us he trobat a faltar tot aquest temps i ara penso escriure'm amb vosaltres molt, molt!
      Per cert, qui ets?

      Elimina
  16. Hola Pèbili quant ens faras alguna broma ami magrada sisplau i pots fer li un regal grasies.


































    0

    ResponElimina
    Respostes
    1. uiiii, molt aviat tindreu notícies meves... M'estic pensant unes brometes molt divertides...ja ja ja, ja veureu, ja...

      Elimina
  17. Hola Pèbili soc la Claudia jo tinc 8 anys i tu? Pebili tens algun germa? jo si i tens alguna novia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Claudia, com estas?
      Entre follets sempre ens cuidem i mirem que no ens passi res,tots i totes som com a germans, per això em vaig quedar tant de temps ajudant a la meva amiga, la folleta Beris, a aprendre a llegir.Ara és de les meves millors amigues!

      Elimina
  18. Hola Pebili com astas yo be la meva clase tasta esperando para jugar ala clase ala oscuridad aber si te encontramos un dia espero ce bengas sispli mira al youtube i estamos toda la clase i nos veras a todos llaveras ce mole estan marta,ivan,xavi,oscar,adri,jonathan,marina r,marina b,jan,ainhoa,pol,marta,guillem. ilos demas ce no tengo tiempo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. i tu qui ets? Sense el nom no sé a qui li contesto!
      us acabo de veure a la presentació de la Xarxa de contes, què divertit! Esteu molt simpàtics i la presentació us ha sortit molt xula, igual que el conte.Felicitacions!

      Elimina
  19. Hola Pèbili comba que raro que bas algu bo alumillo tanat be las bacaciones e gana una
    medalla de bronce.
    mira en
    blutu Jonathan

    HADEU

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jonathan, ets un campió!
      Primer els Jocs Florals i ara una medalla...Això vol dir que aquest any t'estas esforçant molt i que estas content. Continua així!

      Elimina
  20. Hola Pèbili fa molt de tems que no parlem!!!Com va la folleta?te a dit el titol?o es la teva novia secrta?vueno ja t'em sentit a plastica.As possat alguna cosa YoTuve.
    Que els Taurons llegeixen bé o no?Ah!iii...?et vas donar un von ensurt quan van entrar en acsio el casament?vueno em tinc que anar adeu!
    per en Pèbili

    Jan

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Jan!
      La folleta Beris està molt contenta, des que sap llegir m'escriu una carta cada setmana i a dins del sobre posa floretes seques del bosc del casal o dibuixos que fa ella amb pigments naturals que troba a prop d'un riu.
      Els Taurons també llegeixen cada dia millor.
      La veritat és que tenim molta sort de poder llegir tot el que ens ve a les mans, oi company?

      Elimina